Семенова Наталія Василівна

 

вчитель початкових класів Рубіжанської загальноосвітньої  школи I- III ступенів №3 Рубіжанської міської ради

•учасник 1 туру Всеукраїнського конкурсу

«Учитель року -2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу»

• спеціаліст першої категорії

• педстаж – 26 років

• педагогічне кредо:

«Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути

 почутим».

На конкурс «Учитель року – 2019» представлено досвід 

роботи в інклюзивному класі з дітьми з особливими освітніми

 потребами.

 

                                                 Педагогічний портрет

    Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової української школи — допомогти розкрити та розвинути таланти кожної дитини, в тому числі дітей з особливими освітніми потребами (ООП), які навчаються в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. «Школа для всіх» - мета інклюзії. Інклюзія - це процес включення дітей  з особливими освітнім потребами , в тому числі з інвалідністю, в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх членів суспільства. В таких умовах вчителю необхідно бути майстром, психологом. Вірити в життя, вірити в дитину, вірити в себе.

   Я працюю вчителем інклюзивного класу третій рік. До того працювала з дітьми з особливими потребами на індивідуальній формі навчання. В своєму класі я  виховую толерантне ставлення до всіх людей, вміння прийти на допомогу. Проводжу уроки доброти, виховні години про успіхи людей з ООП, приймаємо участь у концертах для дітей з інвалідністю,  в акціях «Милосердя».

   В своїй роботі використовую інтерактивні технології, які сприяють  формуванню пізнавальної активності учнів, сприяють співробітництву, порозумінню і доброзичливості.

   Використовую мультимедійні технології. Коли  знання набуваються різними каналами сприйняття,  вони  краще засвоюються, запам'ятовуються. 

        Гра приносить радість дітям. Навчання теж повинне бути радісним. Тому в своїй роботі використовую ігрові технології. В ній діти охоче переборюють значні труднощі, вправляють свої сили, розвивають здібності і вміння. Вона допомагає зробити будь-який навчальний матеріал захоплюючим, викликає в учнів глибоке задоволення, створює радісний робочий настрій і добрий емоційний фон, полегшує процес засвоєння знань.

     Серед ефективних шляхів навчання дітей з ООП є проведення  занять  з позиції особистісно- орієнтованого підходу до кожного учня, забезпечення гнучкості, варіативності, динамізму, оперативності навчального процесу, тому  поєдную  різні типи навчання: індивідуальний та колективний, діалоговий та контекстний. 

   Використовую педагогічнуї технологію «Створення ситуації успіху»,яка спрямована на виховання у дітей почуття радості від успіхів у навчанні та праці. 

    З учнями роблю багато проектів. Проектна діяльність вчить учня долати труднощі, працювати в команді, над собою, застосовувати знання для розв’язання проблем на практиці. 

  В своїй роботі використовую знання з нейропсихології. Завжди намагаюсь дати кожній дитині – світло знань, любов та віру в сили свої.

      Я працюю в команді з асистентом вчителя, логопедом , психологом , корекційним педагогом, завучем, батьками. В останній час стала проводити  бінарні  уроки. В інклюзивній практиці бінарні уроки розуміються як  форма професійного взаємодії вчителя і фахівця супроводу.  Наприклад, урок української мови ведуть учитель-предметник і вчитель-логопед.  Бінарний урок може стати частиною психолого-педагогічної підтримки і супроводу дитини з ООП безпосередньо в навчальній діяльності.  Школяр отримує допомогу фахівця прямо на уроці в ході навчання на тому рівні,

 який найбільше відповідає його психофізичних і емоційно-вольовим особливостям розвитку. 

    В моєму класі навчається дитина з розладами аутистичного спектра, тому хочу навчитися вчити цих дітей, вивчаю літературу, форми та методи роботи з ними.

    У вільний час захоплююсь читанням, вирощую квіти, люблю мандрувати.